Wednesday, February 2, 2011

Berita Terkini Pelajar Malaysia Di Mesir

Assalamu'alaikum wm wbr.
.
Dapatkan berita terkini proses pemindahan pelajar Mesir ke Jeddah dari fb Global Medic Network. Linknya di sini, sila klik ---->  http://www.facebook.com/globalmedic?v=wall
.
Terkini ...
.
(5/2/2010)
.
Dari Raja Izam Mansur Berita GEMBIRA Terkini dari Madinatul Hijjaj Jeddah:

Dari perbualan talifon dengan Syed Yahya Almahdaly (2pm waktu Jeddah):

1. Selepas Taklimat, Evacuation confirm akan bermula pada hari Ahad ( bukan sabtu )
2. 1st IN 1st OUT basis sbb hostel telah mulai penuh.
3. Dari 1st flight in - ramai telah membeli ticket persendirian, pilihan sendiri.
4. Dari Original 14 group ini, SY, Arif dan adiknya Nadia telah memilih untuk naik penerbangan ehsan ini. ( belum confirm MAS atau AirAsia )
5. Nurul Ain dan Zulaikha memilih untuk membeli tiket MAS( filght hari isnin)
6. Huzaifah telah membeli tiket SIA kerana rumahnya di Johor ( flight Jam5, Sabtu)
7. yg 8 lagi telah membeli tiket Emirates - flight juga Isnin.

sekian sedia maklum!.

SY, Ariff & Nadia berjaya mengatasi ujian kesabaran walau fikiran dan semangat membuak buak untuk pulang ke tanah air! Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!

TQ ALLAH!

.
dari Global Medic Network (5/2/2011)
.
Global Medic Network

Mohon kepada ibu bapa pelajar yang sudah berada di Alexandria agar mengikut pelan perpindahan yang telah ditetapkan, ini kerana ada beberapa pelajar yang mahu pulang terus ke malaysia secara persendirian dan ini akan merumitkan lagi keadaan, mohon hubungi pegawai GMN di sana bagi mendapatkan maklumat lanjut dan bantuan.

.
====
Terdahulu... (2/2/2010)
.
Krisis yang berlaku di Mesir sekarang ini merisaukan ibubapa yang mana anak-anak mereka sedang belajar di sana. Al-maklum keadaan yang tidak menentu dan mesin ATM tidak berfungsi, jadi anak-anak kita di sana ada yang kekurangan bekalan makanan dsb.
.
Bagi syarikat Global Medic Network (GMN) yang mengendalikan perkhidmatan mengurus kemasukan pelajar-pelajar Malaysia ke Universiti Mansoura dan Alexendaria (Alex), mereka telah menubuhkan satu  pasukan bertindak bagi membantu sedaya upaya pelajar-pelajar kita di sana. 

Ini berita dari GMN (http://www.facebook.com/globalmedic?v=wall)
Global Medic Network BERITA TERKINI: Drp Delegasi WISMA PUTRA di Kaherah: "We proceed & arrangement tgh rancak di atur. SOP sdg diedar kpd pegawai rumah negeri & pelajar dan staff agensi"-En. Shamsul

No comments:

Post a Comment

Assalam'alaikum wm wbr.

Terima kasih kerana sudi memberi ulasan. MOHON MAAF, BLOG SAYA ADA MASALAH - Saya tak dapat balas komen. Saya sedang mencari jalan penyelesaian.