Saturday, October 12, 2013

Pencuri Berada Di Mana-Mana, Walaupun Di Hadapan Kaabah

Assalamu'alaikum wbt



Berita yang dipetik daripada http://www.saudigazette.com.sa/index...20131012183488 mengatakan bahawa seramai 25 orang warga Nigeria telah ditangkap di Makkah sebab mencuri barangan jemaah di dalam Masjidil Haram dan juga memecahkan beberapa buah kedai dan rumah di Makkah.

Justeru itu para jemaah dinasihatkan agar berhati-hati dan tidak membawa wang yang banyak ke Masjid Haram.  Semasa solat letakkan bag dan sebagainya berhampiran dengan kaki sekira-kira semasa sujud bag tersebut berada di bawah perut kita.


12 October 2013

MAKKAH — 25 Nigerian thieves, all with prior criminal records, have been arrested in Makkah, said Makkah Police spokesman Lt. Col. Abdul Mohsin Al-Maiman. The thieves robbed pilgrims inside the Grand Mosque and broke into several shops and houses in Makkah. Several members of the gang were nabbed red-handed and they guided the police to other members who were hiding in an old building on Al-Mansour St. 80 cell phones and over SR50,000 in currency was seized.

2 comments:

  1. Slm Tn Hj, sy juga pernah dihampiri, tetapi telah diingatkan dari Malaysia akan kewujudan sendikit ini membuatkan sy berhati-hati dan menolak secara baik

    ReplyDelete
  2. slm Tn Hj, 1 lg pengalaman serupa sebegini, sy dapati di Madinah & mungkin jemaah lain juga mengalaminya, iaitu sy didatangi petugas pembersihan (Indonesia) menawarkan bacaan yasin & tahlil arwah yg akan dibacakan oleh Imam Masjid Nabawi (dimaklumkan beliau menginap bersama Imam tersebut), sy memberikan sekdr keikhlasan, tp rupanya byrnya lebih drp yg sepatutnya, lantas sy memberitahu x berminat & menyedekahkan pemberian tersebut kpd beliau shj

    ReplyDelete

Assalam'alaikum wm wbr.

Terima kasih kerana sudi memberi ulasan. MOHON MAAF, BLOG SAYA ADA MASALAH - Saya tak dapat balas komen. Saya sedang mencari jalan penyelesaian.