Tuesday, January 18, 2011

Awan Tulisan Allah Di Langit Melaka Pada 18 Jan 2011 - MaasyaaAllah!

Assalamu'alaikum wm wbr.


Pagi ini semasa berhenti di traffic light berhampiran dengan kilang Siemen, Batu Berendam, Melaka saya ternampak formasi awan yang menarik lalu saya snap dengan kamera handphone yang hanya 3 mpixel saja resolusinya. Namun alhamdulillah, boleh juga snap gambar dalam keadaan yang tersedak macam pagi ni.  Tenang dan damai hati melihat kebesaran Allah SWT.


Gambar Asal

Setelah di rotate, maka kelihatan tulisan Allah - MasyaaAllah!

Gambar Asal

Setelah di rotate


4 comments:

  1. Salam encik saad..
    sy terjumpe blog ni last week..kbetulan sy tgh cari panduan umrah..
    Insyaallah bln 3 sy & family akan mengerjakan umrah..
    bagus blog ni,,bnyak pnduan yg dpt sy kutip.. so far sy dah smpai ke panduan umrah ke 10..

    sy nak tnye skit,, bolehke pompuan mengandung (usia kandungan dlm 3bulan) turut serta mengerjakan umrah?

    trima kasih..smoga Allah merahmati encik..Amin..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Tn Hj Mohd Saad

    Subhanallah
    beruntung tuan dapat melihat kekusaan Allah

    Wassalam

    ReplyDelete
  3. Wa'alaikum salam Faz,

    Alhamdulillah, gembira dengar yang blog ini serba sedikit dapat membantu tuan. Saya doakan tuan sekeluarga selamat mengerjakan umrah, selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air. Juga di doakan agar tuan mendapat umrah yang maqbullah.

    Dari segi hukum, tidak ada masalah bagi perempuan yang mengandung mengerjakan umrah / haji. Cuma peraturan Arab Saudi saya tidak pasti. Tetapi kalau baru mengandung 3 bulan, saya rasa tidak ada masalah.

    Ada keistimewaan sendiri bagi perempuan mengandung mengerjakan umrah atau haji iaitu mereka tidak datang haid semasa mengandung. Jadi masalah terhalang tawaf sebab datang haid tidak timbul.

    ReplyDelete
  4. Salam Haji Rozali,

    Alhamdulillah, secara kebetulan saya lihat langit semasa berhenti di trafic light.

    ReplyDelete

Assalam'alaikum wm wbr.

Terima kasih kerana sudi memberi ulasan. MOHON MAAF, BLOG SAYA ADA MASALAH - Saya tak dapat balas komen. Saya sedang mencari jalan penyelesaian.