Tuesday, January 12, 2010

Hidup Biar Allah Sayang

Assalamu'alaikum wm. wbr.

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah s.w.t. di atas segala nikmat yang telah dikurniakannya, sama ada nikmat-nikmat tersebut diketahui atau pun tidak diketahui. Selawat dan salam kepada Nabi junjungan pembawa cahaya keimanan yang menerangi seluruh alam. Juga selawat dan salam diucapkan kepada keluarga baginda yang agung, dan juga kepada para sahabat yang mulia.

Hari ini Allah s.w.t. telah menggerakkan hati saya untuk mewujudkan blog sendiri. Judul blog ini saya pilih secara spontan ketika mewujudkan akaun blogger sebagaimana diminta oleh pihak blogger.com.

'Hidup Biar Allah Sayang' -- memberi makna yang sangat mendalam yang seharusnya menjadi pegangan hidup setiap insan. Ia seharusnya menjadi panduan dalam segala gerak laku dan tutur bicara seseorang insan.

'Hidup Biar Allah Sayang' -- merupakan salah satu bait yang terdapat dalam lagu Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) yang dinyanyikan oleh puluhan ribu anak-anak didikan PASTI di seluruh negara dalam perhimpunan pagi setiap minggu.

InsyaAllah bersama-samalah kita berusaha agar kita menjadi insan yang disayangi Allah s.w.t.

1 comment:

  1. assalam wbt .Aiwa, mabruk, belog yg sangat baik. Alhamdulillah, banyak info yang saya timba dari belog ustaz, saya start mengikuti belog ni dari tahun 2011 lg. jazakallahu kheiran kathira. terus kan mengisi belog ustaz dgn ilmu Allah . in sya Allah , Allah permudahkan urusan kita emua. amin ya rabbal alamin..

    ReplyDelete

Assalam'alaikum wm wbr.

Terima kasih kerana sudi memberi ulasan. MOHON MAAF, BLOG SAYA ADA MASALAH - Saya tak dapat balas komen. Saya sedang mencari jalan penyelesaian.