Tuesday, December 13, 2011

Angin Lintang

Assalamu'alaikum wbt

Gambar Hiasan - dari Internet
Alhamdulillah, syukur kepada Allah SWT yang telah mengurniakan banyak nikmat kepada hamba-hambaNya. Salah satu nikmat tersebut ialah umur yang panjang, keselamatan, dan sihat tubuh badan.

Ahad lepas (11 Disember, 2011) semasa dalam perjalanan ke Bandar Seri Putra, kami nyaris mengalami kemalangan jalanraya yang berpunca daripada angin lintang. Yang ironinya, di kawasan tersebut tidaklah dikenali sebagai kawasan angin lintang. Kami telah biasa sangat melalui kawasan tersebut iaitu antara R&R Seremban dengan Bandar Nilai. Pihak pengurusan PLUS pun tidak meletakkan papan tanda angin lintang di kawasan tersebut.

Sekitar jam 9:30 pagi, kami lihat pokok-pokok di kiri kanan lebuhraya seperti ditiup angin kencang. Nasib baik saya sempat memperlahankan kereta dan membuka cermin tingkap. Namun kereta kami yang berada di lane tengah ketika itu ditolak ke lane laju (sebelah kanan). Memang rasa tercampak ke kanan, dan cepat-cepat saya perbetulkan semula kedudukan kereta. Alhamdulillah, Allah elakkan kemalangan daripada berlaku. Sebaik sahaja kedudukan kereta diperbetulkan, sebuah kereta memotong laju dari arah belakang sambil membunyikan hon.

Syukur pada-Mu Ya Allah!

2 comments:

  1. Assalamualaikum THMSH

    Alhamdulillah
    Syukur



    Wassalam

    ReplyDelete
  2. Wa'alaikum salam THR

    Alhamdulillah, syukran atas ingatan.

    ReplyDelete

Assalam'alaikum wm wbr.

Terima kasih kerana sudi memberi ulasan. MOHON MAAF, BLOG SAYA ADA MASALAH - Saya tak dapat balas komen. Saya sedang mencari jalan penyelesaian.